Forum www.nowystaw.fora.pl Strona Główna www.nowystaw.fora.pl
Oficjalne forum serwisu www.nowy-staw.cba.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolej w Nowym Stawie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowystaw.fora.pl Strona Główna -> Rozmowy na temat...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Neuteicher




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:49, 19 Lip 2009    Temat postu:

Piotr_mk: wiesz zapewne, że pchanie wagonów na szlaku poza jazda manewrową jest niebezpieczne i dlatego stosuje się niezwykle rzadko. Tym bardziej interesujące jest to co piszesz. Manewrowy musiałby stać na przednim wagonie aż do Szymankowa i obserwować szlak. Oby Twoja teoria sprawdziła się i mam nadzieję, że we wrześniu ujrzę SM 42 z towarowym. Manewry w Szymankowie nie byłyby potrzebne, gdyby towarowe jeździły od strony Tczewa, jak było do 1999 r. Dziwna zmiana obsługi trakcyjnej na CMST Malbork wymusza kombinacje w Szymankowie, co zwiększa dodatkowo koszty.

W 1997 roku do Nowego Stawu przybył z Zajączkowa Tczewskiego skład około 20 (!) ładownych węglarek prowadzony 2x SM42. Raz nawet zawitał do nas ST44. Czasem trzeba było dwukrotnie w ciągu dnia jechać do Szymankowa po partię wagonów z kamieniem wapiennym do cukrowni, rozładunek 40 wagonów w tygodniu to więcej niż obecnie w ciągu całego roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr_mk




Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 7:32, 20 Lip 2009    Temat postu:

Neuteicher napisał:
Manewrowy musiałby stać na przednim wagonie aż do Szymankowa i obserwować szlak.

I stał, na tej drugiej platformie. Na zdjęciu, które wkleiłem, trochę niewyraźnie, ale to widać.

Pamiętam ten ruch w NS. Nieraz wszystkie tory stacyjne były zajęte, i to na całej długości. Łącznie z tym, który został rozebrany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neuteicher




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:08, 23 Lip 2009    Temat postu:

Wykraczając poza teren naszego miasta. Dzisiaj ok. 11:30 przez Lisewo przejeżdżał skład towarowy prowadzony zmodernizowanym ST44. Później mijałem go w Zajączkowie Tczewskim. To jakiś wyjątek związany z modernizacją odcinka Szymankowo - Malbork? Ostatnio widziałem tutaj gagarina ok 10 lat temu...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Neuteicher dnia Czw 17:23, 23 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr_mk




Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:37, 23 Lip 2009    Temat postu:

Może jeszcze nie naprawili sieci trakcyjnej między Szymankowem a Tczewem, gdzie na około 400 m była obniżona z powodu uderzenia pioruna w zeszłą sobotę. Pasażerskie jeżdżą na tych 400 m z opuszczonymi pantografami, a towarowe może nie dają rady. Mieli to naprawić w nocy z niedzieli na poniedziałek, tymczasem w poniedziałek nadal pociągi opuszczały pantografy. Być może tak jest i teraz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr_mk




Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:45, 01 Sie 2009    Temat postu:

Zauważyłem na stacji kolejowej, że koszone są chwasty rosnące na torze dodatkowym, tam gdzie stały niedawno 2 platformy. Pewnie nie bez powodu... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neuteicher




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:07, 01 Sie 2009    Temat postu:

Rzeczywiście nie bez powodu. Rozmawiałem dzisiaj z pracownikiem PKP Cargo. Potwierdził informację, że w poniedziałek przybędzie wahadło nawozów z Włocławka. Planowy przyjazd pociągu godz. 9:25. W rzeczywistości może przyjechać 0,5 h szybciej. Wszystko znalazło potwierdzenie w wykazie tras katalogowych PLK. Zwrot wagonów w środę. Czas na fotki składu towarowego:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neuteicher




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:27, 03 Sie 2009    Temat postu:

Kolejny kurs pociągu zbiorowego już jutro. Jakaś większa partia nawozów do Chemirolu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr_mk




Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:44, 03 Sie 2009    Temat postu:

Widziałem jak dzisiaj odjeżdżał z Malborka. Punktualnie o 7:50. Zabrał tylko część wagonów z nawozami, myślałem że druga cześć pojedzie gdzieś indziej. A to jednak do NS. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr_mk




Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 12:29, 04 Sie 2009    Temat postu:

Nawozy rozładowano, a wagony wróciły do Malborka. Parę fotek z dzisiejszych manewrów. Słaba jakość, ale robione telefonem.

1. SM 42-1128 (w nowym malowaniu PKP Cargo) i SM 42-1113 po przyjeździe z Malborka.
[link widoczny dla zalogowanych]

2. 1128 jedzie na manewry, a 1113 poczeka aż uformuje się skład (wagony były w 3 częściach: na torze po lewej stronie placu rozładunkowego 9 platform rozłączonych w miejscu przejścia po dawnej drodze do cukrowni, a na torze po prawej stronie placu jedna platforma i jeden wagon kryty).
[link widoczny dla zalogowanych]

3. Manewry.
[link widoczny dla zalogowanych]

4. Przedzieranie się przez trawę. Na tym torze jej akurat nie skoszono.
[link widoczny dla zalogowanych]

5. SM 42-1113 na południowej głowicy stacji. Za chwilę połączy się ze składem w postaci SM 42-1128 i 10 próżnych platform i pojedzie do Malborka. Wagon kryty został w Nowym Stawie.
[link widoczny dla zalogowanych]

6. 1113 na przejeździe kolejowym w pobliżu ogródków działkowych.
[link widoczny dla zalogowanych]

7. Skład z próżnymi platformami opuszcza Nowy Staw.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez piotr_mk dnia Wto 12:44, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr_mk




Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:38, 05 Sie 2009    Temat postu:

Dzisiaj przyjechały kolejne wagony z nawozami, a do Nowego Dworu pojechało kilka węglarek. Z kolei z Nowego Dworu do Malborka wróciło ok. 20 próżnych węglarek, które stały w NDG pewnie od zeszłego tygodnia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neuteicher




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:23, 20 Wrz 2009    Temat postu:

PKP Cargo z dniem 1 sierpnia 2009 r. zlikwidowało lokomotywownię w Malborku. Czyli teraz zdawcze do NS i NDG będą obsługiwać de facto lokomotywy z Zajączkowa Tczewskiego. Historia kolejny raz zatoczyła koło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GrosseWerder




Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grosse Werder

PostWysłany: Pon 7:36, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Przyjechał pociąg
Wieści Nowodworskie, nr 7, sierpień 2009

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GrosseWerder dnia Pon 7:37, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neuteicher




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:07, 09 Paź 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
tabele rozkładów jazdy linii normalno- i wąskotorowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neuteicher




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:17, 18 Paź 2009    Temat postu:

Służbowy Rozkład Jazdy Pociągów Gdańskiej Kolei Dojazdowej Zeszyt V/1, ważny od 31 maja 1987 roku, wydany nakładem Północnej DOKP. Tabele rozkładów wąskotorowych jazdy pociągów towarowych kursujących przez Nowy Staw.:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pociągi kursowały na zarządzenie, szczyt przewozowy przypadał na okres kampanii buraczanej. Ponadto uruchamiano 4 pary pociągów towarowych w relacji Lisewo Wąsk. - Malbork Kałdowo Wąsk. - Nowy Staw Wąsk. oraz 4 pary pociągów towarowych w relacji NS Wąsk. - NDG Wąsk. i 6 par NDG Wąsk. - NS Wąsk.
Żuławska kolej wąskotorowa wykonywała kawał pracy. Co z niej pozostało...każdy wie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Neuteicher dnia Nie 20:19, 18 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Neuteicher




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:03, 07 Lis 2009    Temat postu:

Garść informacji o Gdańskiej i Żuławskiej Kolei Dojazdowej:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nowystaw.fora.pl Strona Główna -> Rozmowy na temat... Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin